Bach virágterápia_ cicák viselkedésproblémái

2017.07.05 15:50

Bach Virágterápia állatok kezelésében:

 

Bár nem vagyok a vissza természethez típusú ember, és gyógyszer ellenes sem vagyok, de van az az állapot, helyzet amikor az ember ki-ki próbáljha a mások által oly sokat emlegetett, vagy  "csodákra" képes szereket. Pléáne, hogy ártani biztosan nem fognak.

A Bach virág terápia felé akkor fordultam amikor végleg kiábrándultam pl a homeopátiából ( nem mintha hittem volna benne, de pár próbát megér alapon, volt hozzá szerencsém, emberi és cica szemszögből is. talán épp a hit hiánya az ami miatt nálam kudarcot vallanak sorra a jobbnál jobb természetes csodaszerek:))

Az alábbiakban szeretném megosztani  inkbb elméletben összeszedett tudásomat, illetve részben tapasztalataimat. Sok cicás háztartásokban, de akár egy cicás háztartásokban előjöhetnek olyan lelki problémák, amelyek kezelése a több figyelem mellett, kiegészíthető virágesszenciás kezeléssel. ( Nem igérem hogy használ, de használhat:))

Nálam először egy kiállításon fogalmazódott meg a probléma, ugyanis az addig nyugodt, kedves cicus egyik kiállításon hirtelen agresszív lett, bírókkal szemben, nem engedte magát megnézni, stb. Többször előfordult, mire vettem a bátorságot, és megkérdeztem a bírót, mit lehet tenni, azon kívül, hogy egy ideig nem viszem kiállításra a cicust.

Ő ajánlotta a Bach virágterápiás Resque Remedy-t, hogy sokan használják sikerrel. Épp akkoriban ment a "Pokoli Macskák" sorozata is az amerikai neves macskapszichológus vagy viselkedés terepautának is, aki szintén esküszik a virág esszenciákra.

Ekkor kezdtem utána olvasni a témának. sajnos itthon nincsen nagy irodalma az állatok kezelésének, de külföldi oldalakon sok minden elérhető. Tovább nehezíti a képet, hogy ahány oldal annyi hatást vagy problémát írnak az egyes esszenciák mellé, hogy mire hatásos. Több 100 oldalt végig bogarászva mégis sikerült kiválasztanom pár szert, amit úgy gondoltam hatásos lehet.

Lássuk, melyiket mire ajánlják:

 

 

 

Angol név

Magyar név

Mit ígér?

Mire használtam?

Resque remedy

Elsősegély cseppek

Azonnali nyugtató hatás hirtelen trauma, baleset, egyéb pánikba esős események, félelmek hirtelen, ájulás ellen

Kiállítás során félelem, és agresszív viselkedés csillapítására

Új cica érkezésekor, bemutatkozás, és abból fakadó stressz kezelésére

Beech

Bükkfa

Tolerancia más élőlények ( ember/ állat) iránt, territoriális viselkedés megszűnése

 

Holly

Magyal

Félelemből, féltékenységből, bűnösség érzéséből fakadó agresszív viselkedés. Jelölő magatartás kezelése

Agresszió megszüntetésére,

Mimulus

Bohócvirág

Félelem idegenektől, új szituációktól( pl látogatók érkezésekor elbújik), hangoktól való megijedés, stb

Yuki ilyen típus, mindentől fél, főleg idegen emberektől, hangoktól

Rock Rose

Napvirág

Pánik esetén megnyugtatja az állatott. a pánik bár miből fakadhat, de emegőzi a pánikba esést.

 

Vine

Szőlő

agresszív, domináns állatoknak a dominancia elnyomására, ne érezze azt hogy mindenkinek ki kell ezt mutatnia.